Al Jazeera told to shut down in Egypt, signal cut

Qatar-based satellite channel Al Jazeera said Egypt's satellite Nilesat had cut off its broadcasting signal on Sunday.

Al Jazeera told to shut down in Egypt, signal cut

Qatar-based satellite channel Al Jazeera was ordered by Egypt's information ministry on Sunday to shut down its operations in the country, and later in the day its signal to some parts of the Middle East was cut.

Tens of thousands of people have taken to the streets in Egypt demanding an end to President Hosni Mubarak's authoritarian 30-year rule, in protests that have sent shockwaves through the Arab world.

The news channel, which says it can reach 220 million households in more than 100 countries, said in a message on its broadcast that Egypt's satellite Nilesat had cut off its broadcasting signal.

That effectively took Al Jazeera off the air in some parts of the Arab world, but other signals were still available.

"Dear viewers, Al Jazeera's signal has been cut off on Nilesat," it broadcast via a signal visible in Kuwait, and gave satellite frequencies on which the channel was still available.

Earlier, Egyptian authorities ordered it to stop operations in Egypt, though correspondents were still reporting news by telephone.

"The Information Minister ordered ... suspension of operations of Al Jazeera, cancelling of its licences and withdrawing accreditation to all its staff as of today," a statement on Egypt's official Mena news agency said.

Launched in in Doha, Qatar, in 1996, Al Jazeera has more than 400 reporters in over 60 countries, according to its website.
 

Reuters

Last Mod: 30 Ocak 2011, 16:07
Add Comment