Egyptian satellite restores Jazeera transmissions

The protest movement has been supportive of Al Jazeera and critical of the state media.

Egyptian satellite restores Jazeera transmissions

The Egyptian-owned satellite company Nilesat has restored transmissions by the Qatar-based news channel Al Jazeera, which incurred the wrath of authorities during anti-government protests, Al Jazeera and television viewers said on Wednesday.

Nilesat cut Al Jazeera off on Feb. 1 at about the same time as supporters of Egyptian President Hosni Mubarak began counter demonstrations and launched physical attacks on the protest movement holding Tahrir Square in central Cairo.

Egyptian officials accused Al Jazeera of inciting Egyptians against the government and exaggerating the size of the protests, which on some days have brought more than a million people out across the country.

The protest movement has been supportive of Al Jazeera and critical of the state media, which remains under the control of veteran Information Minister Anas el-Fiki.

In a meeting with Egyptian newspaper editors on Tuesday, Vice President Omar Suleiman said non-Egyptian satellite channels had "insulted and belittled Egypt".

Asked about his plans for the state media, Suleiman said their role was to address all Egyptians, not just the protest movement "so that they (the masses) know that the regime can still fulfil its role".

Egyptians staged one of their biggest protests yet on Tuesday insisting Mubarak step down immediately and ignoring a government plan to transfer power.

Reuters

Last Mod: 09 Şubat 2011, 13:31
Add Comment