Sudan shuts English-language daily

The said news story reported that rebels have forced government troops out of Al-Rank city in the northern Upper Nile state

Sudan shuts English-language daily
World Bulletin / News Desk
 South Sudanese security forces on Wednesday shut the offices of the National Mirror, a private, English-language newspaper, according to the paper's editors.

"Security forces decided to close the paper following an erroneous front-page report published on Jan. 28, for which the paper issued a public apology," Wol Deng Atak, chief editor of The National Mirror, told The Anadolu Agency.

On Jan. 28, the paper mistakenly reported that rebel forces had forced government troops out of Al-Rank city in Upper Nile State.

The National Mirror's editorial board said Wednesday that security forces had confiscated the paper's Wednesday edition and had forbidden the editors from publishing further editions.

The South Sudanese government has yet to comment on the incident.

"The newspaper formally apologized to the South Sudanese armed forces in its Jan. 29 issue, which included an official response denying the earlier report," Atak said.

"The newspaper is simply carrying out its journalistic duties in good faith vis-à-vis the government," he added.

Earlier this month, South Sudanese President Salva Kiir and rebel leader Riek Machar signed a power-sharing deal in Addis Ababa in a bid to end their year-long conflict.

South Sudan, which gained independence from Sudan in 2011, has been shaken by violence since late 2013, when Kiir accused Machar, his sacked vice-president, of leading a failed coup attempt against his regime.

Tens of thousands have reportedly been killed in the crisis, with some two million uprooted from their homes and hundreds of thousands now seeking shelter in refugee camps across the country, according to recent UN estimates.

Güncelleme Tarihi: 04 Şubat 2015, 14:18