Russia registers pro-govt Crimean Tatar TV channel

Next step after the registration will be acquirement of a broadcasting license

Russia registers pro-govt Crimean Tatar TV channel

World Bulletin / News Desk

Russiam Federal Service for Supervision for Information Technologies and Mass Communication ("Roskomnadzor") registered pro-Russian Crimean Tatar TV channel "Millet" and radio station "Vatan sedası". This was announced by Deputy Prime Minister, Minister of Internal Policy, Information and Communications of Republic of Crimea, Dmitry Polonsky. 

"Crimean Tatar public TV and Radio Company continues to move towards the creation of the Crimean Tatar public television, as previously notified," said Polonsky.

According to him, the next step after the registration will be acquirement of a broadcasting license. 

"After obtaining a license, Crimean Tatar public television and radio will have every reason to start broadcasting on the territory of Crimea," stated Crimea's Russian Deputy Prime Minister.

Earlier, on April 1, Crimean Tatar channels ATR and "Lale", radio "Meydan", newspaper "Avdet" and QHA news agency were banned from broadcasting in Crimea. Roskomnadzor for various reasons did not re-registered these media outlets.

At the end of April, Russian Head of Crimean Republic Sergey Aksenov has signed a decree on the establishment of pro-governmental public TV and Radio Company of the Crimean Tatar people.

Earlier, Deputy Chairman of the State Council of the Republic of Crimea Remzi Ilyasov said that the Crimean Tatar public television is expected to start broadcasting from September 1, 2015.

Güncelleme Tarihi: 13 Ağustos 2015, 09:40
YORUM EKLE