Egyptian satellite channels boycott Turkish soaps

"Our decision is non-binding on other satellite channels, but we hope to see all Egyptian channels take the same decision to convey a strong message to the Turkish government," Egypt's Al-Nahar channel said in a statement.

Egyptian satellite channels boycott Turkish soaps
World Bulletin / News Desk

Three privately-owned Egyptian satellite networks have said they would stop broadcasting Turkish soap operas – which enjoy considerable popularity in the Arab world – to protest what they described as "Turkish interference" in Egypt's domestic affairs.

"Our decision is non-binding on other satellite channels, but we hope to see all Egyptian channels take the same decision to convey a strong message to the Turkish government," Egypt's Al-Nahar channel said in a statement.

The network added that its board had taken the decision "unanimously."

Relations between Cairo and Ankara have cooled since the army's July 3 ouster of Mohamed Morsi, the country's first democratically elected president, in a move described by Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan as a "military coup."

Egypt's Al-Hayat and Al-Kahera Wal Nas channels announced similar decisions, saying the moves were in response to calls by the Egyptian Creativity Front, which consists of a number of Egyptian poets, filmmakers, intellectuals and writers.

The Front is sponsoring the boycott campaign "to denounce the Turkish government's stance regarding the current situation in Egypt."

Turkish television series have become enormously popular in the Arab world in recent years, with several Egyptian channels broadcasting major Turkish drama productions dubbed into Arabic.

Last week, Egypt recalled its ambassador in Ankara for consultations. The move came hours after Turkey recalled its ambassador to Egypt Huseyin Avni Botsali.

Güncelleme Tarihi: 19 Ağustos 2013, 19:26
YORUM EKLE